c:\playstr.txt - Unable to launch

Oct 9, 2010 at 10:44 PM

Tjenare försöker starta ex tv3 kanal och får felmeddelandet unable to Launch ..

La till reg inställning och får då felmeddelandet "System.UnauthorizedAccessException Access to the path c:\playstr.txt is denied"

kollade lite som hastigast i källkoden och ser att i sista versionen så skrev du om en del i "ClickItem" i viasat.cs där du bla la till

using(StreamWriter sw=new StreamWriter("c:\\playstr.txt"))
Då win7/Vista inte tilllåter access till rooten och man inte heller bör ändra det så kanske det vore bättre att spara i %temp% eller Enviroment.SpecialFolder.ApplicationData eller nåt annat ställe som normala användare har rättighet till?

Hoppas du har tid att titta på detta. Kanske inte är så svårt att få till? (Har tyvärr inte tid att testa själv..)

Användbar plugin dock (om den fungerar) synd att inte Bolagen själva fattar det..

// Cristian

Coordinator
Oct 19, 2010 at 10:17 AM

oj. det var bara ett litet test jag gjorde. glömde visst att ta bort koden.
Jag ska försöka fixa det så småningom. Har inte så mycket tid över nuförtiden.

Dec 30, 2010 at 12:40 AM

Hej, råkade på denna plugin genom googlesökning. Verkar ju super, skulle ha haft TV4 play och anytime (kanske svårt med inloggning, vad vet jag :)

Däremot så har jag samma fel som ovan skriver "åtkomst till c:\playstr.txt nekad"

När kommer den fixen?

Mvh, Jonas.

Coordinator
Dec 30, 2010 at 1:21 AM

Hej.
Hela projektet håller vi nu på att skriva om från grunden till ett nytt projekt "Open Internet TV".
TV4 Play kommer förmodligen med. Inte Anytime till en början iaf.
Åtkomst-felet kommer att fixas.

Jag vet inte när det bli klart. Det kanske kommer en alphaversion nästa vecka, men jag kan inte lova.