Request - Viasat Sport, Tv4, Kanal 5 & 9 nu oxå på play

Nov 3, 2009 at 3:52 PM

Hej Stefan,

Jag kan bara instämma med alla andra att denna plugin är helt suverän. Fungerar klockrent på mina 3 Win 7 maskiner som jag snurrar.

Dock - har ett önskemål.. 

Viasat Sport, Tv4, Kanal 5 & Kanal 9 har nu oxå gått över till Play... 

Vad finns det för möjlighet att få in dessa i samma plugin.?? I kort .. det vore helt underbart särskilt som t.ex Kanal 5 nu kommer att köra en hel del USA serier online t.o.m före de kommer att köra dem på TVn..

Åter igen .. TACK för en kanon plugin !! 

Coordinator
Nov 3, 2009 at 9:42 PM

Viasat Sport kan jag kanske få in nu i veckan.
TV4, Kanal 5 och Kanal 9 tar längre tid, men jag ska försöka så fort jag får tid.

Nov 5, 2009 at 9:33 PM

Hej Stefan,

Tack vare din plug-in börjar Media Center göra skäl för namnet. Suveränt att kunna samla alla media på ett ställe. Kul om du fortsätter att lägga till nya kanaler. Hur är det med Radio-kanaler? Brukar gå¨in på www.sr.se och "lyssna direkt" eller lyssna på inspelade program. Jag har inte lyckats hämta andra kanaler än P1-P3 via programsökning och får med dem i Programbiblioteket. Har inte kunnat hämta radiokanaler i Media Centers Musikdel.

Kanske kunde du konstruera en plug-in även för radiokanaler?

Hälningar StefanS

Nov 6, 2009 at 2:43 PM

Vad kan man säga - Du rockar !!

Tusen tack för ett kanon jobb!

Coordinator
Nov 6, 2009 at 7:36 PM
StefanS wrote:

Hej Stefan,

Tack vare din plug-in börjar Media Center göra skäl för namnet. Suveränt att kunna samla alla media på ett ställe. Kul om du fortsätter att lägga till nya kanaler. Hur är det med Radio-kanaler? Brukar gå¨in på www.sr.se och "lyssna direkt" eller lyssna på inspelade program. Jag har inte lyckats hämta andra kanaler än P1-P3 via programsökning och får med dem i Programbiblioteket. Har inte kunnat hämta radiokanaler i Media Centers Musikdel.

Kanske kunde du konstruera en plug-in även för radiokanaler?

Hälningar StefanS

nja, inte i år i alla fall.
Har du kollat in det här på tystpc.nu?

Nov 7, 2009 at 4:24 PM

Hej Stefan,

Jättebra plugin! Du kan inte tänka dig att göra en widget med dessa kanaler till Samsung TV? Det hade varit urbra. Just nu har de bara YouTube och liknande men att kunna se SVTPlay på TV:n hade varit otroligt bra!

Mvh

Bengt

Coordinator
Nov 8, 2009 at 11:37 AM
BengtM wrote:

Hej Stefan,

Jättebra plugin! Du kan inte tänka dig att göra en widget med dessa kanaler till Samsung TV? Det hade varit urbra. Just nu har de bara YouTube och liknande men att kunna se SVTPlay på TV:n hade varit otroligt bra!

Mvh

Bengt

Det låter som en intressant idé, men jag tänker inte göra en widget. tyvärr.

Nov 10, 2009 at 10:22 PM

Hej,

varför kan man bara pausa på SVT play?

//Erik

Coordinator
Nov 11, 2009 at 2:54 PM
Edited Nov 11, 2009 at 2:55 PM
erk84 wrote:

Hej,

varför kan man bara pausa på SVT play?

//Erik

Om man använder fjärrkontroll så borde det fungera. Använder du fjärrkontroll? I så fall vilken?

Nov 11, 2009 at 6:10 PM

Har iofs inte testat med fjärr. Får prova det när jag köpt en. Mycket bra plugin förresten!

Hur går det med utvecklingen av 4:an ?

Coordinator
Nov 11, 2009 at 6:40 PM
erk84 wrote:

Har iofs inte testat med fjärr. Får prova det när jag köpt en. Mycket bra plugin förresten!

Hur går det med utvecklingen av 4:an ?

ok.
Om det önskas, så jag kan gärna göra så man kan pausa med mus och tangentbord.
4:an kommer så småningom. jag har börjat med det i alla fall...

Nov 12, 2009 at 7:51 PM

Absolut! Vore även bra om man kunde spola fram och tillbaka.

Nov 18, 2009 at 7:37 PM

Hej

Jag har precis googlat mig fram till denna tråd, då jag har försökt hitta ett sätt att kolla på Viasat sport på datorn. Min fråga är finns det någon liknande plug-in som jag kan installera på windows XP? Om inte har ni några andra tips eller förslag? 

Coordinator
Nov 19, 2009 at 3:18 PM

kolla på http://www.viasatsport.se/webb-tv, men om du vill se någon livesändning, så vet jag inte.

Nov 29, 2009 at 5:17 PM
Edited Nov 29, 2009 at 5:32 PM

Har inte använt mediacenter på ett tag, nu fick jag dock höra om denna plugin vilken ser ut att vara det bästa som har med mediacenter att göra. Dock har jag stött på problem.

Jag får inte igång play... Får felmeddelandet "Programmet play kanaler har slutat svara och du kommer att återgå till media center"

Har skapat dvd.png i c:\

Vidare inser jag att jag inte kan köra några plugin överhuvudtaget...

Tacksam för tips!

Nov 29, 2009 at 9:58 PM
bjoesk wrote:

Har inte använt mediacenter på ett tag, nu fick jag dock höra om denna plugin vilken ser ut att vara det bästa som har med mediacenter att göra. Dock har jag stött på problem.

Jag får inte igång play... Får felmeddelandet "Programmet play kanaler har slutat svara och du kommer att återgå till media center"

Har skapat dvd.png i c:\

Vidare inser jag att jag inte kan köra några plugin överhuvudtaget...

Tacksam för tips!

Du kan börja med att berätta vad du använder för OS. :)
Vad är "dvd.png" som du har skapat? Inget som jag har.

Windows Vista, Windows 7
- Installera .NET 3.5
- Installera Adobe flash player
- Installera plug-inen

And you should be up and running.... ;)

//Nicklas

Nov 30, 2009 at 5:32 AM

Hej! Tack Niklas för itt snabba svar!

Jag använder vista premium. Jag läste om dvd.png i ett forum på minhembio, dock hjälpte det inte.

Net 3.5 har uppdaterats automatiskt av windows update.

Flash player ska också vara installerat.

MVH Björn

Dec 1, 2009 at 7:46 PM
Edited Dec 1, 2009 at 7:49 PM
bjoesk wrote:

Hej! Tack Niklas för itt snabba svar!

Jag använder vista premium. Jag läste om dvd.png i ett forum på minhembio, dock hjälpte det inte.

Net 3.5 har uppdaterats automatiskt av windows update.

Flash player ska också vara installerat.

MVH Björn

Hej Björn 

Tyvär har jag ingen vista maskin att testa på hemma, och på jobb är dom banlysta.
La upp en sida som du får ut vilken .NET ver som kör.
http://webhost.selfip.biz/805659/net.php
Leta efter det som jag har röd markerat: Du bör ha någon version av .NET CLR 3.5

Annars testa ladda ned en Äldre resp. 1.1 Alpha versionen på download sidan och testa om du får samma problem där.

//Nicklas

Dec 2, 2009 at 4:36 PM

Tack för din hjälp!

Har testat länken du skickade, Informationen såg väldigt likadant ut, det ända som skilde var att du hade media center pc 6.0 och jag hade 5.0.

Har testat ladda hem Alpha versionen dock med samma resultat. 

Tycker att det är konstigt att jag får samma felmeddelande med andra plugins också.

MVH Björn

Dec 2, 2009 at 8:12 PM

Har löst problemet. Jag hade missat att godkänna i aktiviteter/inställningar/allmänt/alternativ för programbibliotek/anpassa upplevelsen i media center...

Hoppas detta kan hjälpa någon fler amatör!

MVH Björn